Reviewer

Air – Harc a legendáért (2023) Kritika

A cipő csupán egy cipő, amíg a fiam fel nem veszi! - (Deloris Jordan) Az AIR film a legendás sportcipő megalkotásának történetét meséli el. Matt Damon és Ben Affleck idei közös munkája kötelező darab a marketing szakemberek számára, mivel újra megmutatták, hogy kiválóan értenek az érdekes témák sallangmentes, mégis szórakoztató feldolgozásához.

air_harc_a_legendaert_kritikaja_2023.png

A film a Nike és a Jordan márka izgalmas együttműködéséről és sikeressé tételéről szól. Bár a történet egyszerűnek tűnik, a világ első Air Jordan cipője körül számos izgalmas esemény zajlott.

A Nike az egyik legikonikusabb márka a sport világában, és ezt az eredményt ügyes marketingakcióinak köszönheti. Az Air című film a sportfilmek egyik alfaját képviseli, amely a pályán kívüli eseményekre összpontosít, és teljes harmóniát teremt a szereplők között.

A Brad Pitt-féle Péncsináló óta nem volt ennyire szórakoztató a sport matematika megértése és az intenzív beszélgetések, amelyek a zárt ajtók mögött zajlottak. A film nagy érdeme a kiváló forgatókönyvben rejlik, Alex Convery munkája valóban zseniális. Ehhez Ben Affleck hozzáértő rendezése tette hozzá a maga varázsát, amely az 1984-es évet és annak jelentős kulturális hatásait is bemutatta.

Amerikában a sportcipők piacát – legyen szó futó- vagy kosárcipőkről – közel negyven évvel ezelőtt három márka uralta. A legnagyobb és legismertebb a Converse volt, amelyet az NBA-játékosok többsége kedvelt, és amely az olimpia hivatalos szponzora is volt. Ezt követte az Adidas, amely népszerű volt a fekete sztárok körében (például Run Dmc). Az alsóbb piacon pedig egy kisebb, de innovatív cég, a Nike (Just Do It) küzdött. Sonny Vaccaro (Matt Damon) egy tehetségkutató szakembert alakít, aki úgy látja, hogy az akkor még ismeretlen Michael Jordan lehet a Nike felemelkedésének kulcsa.

air_harc_a_legendaert_kritikaja.png

A probléma az, hogy az Adidas és a Converse jóval ismertebb és népszerűbb volt még 1984-ben, így Sonny csekély pénzügyi lehetőségeivel nem tudott versenyezni a két nagy márkával. Emiatt minden tudását és jelentős pénzösszeget ajánlanak fel a fiatal Jordannak, aki kezdetben nem is érdekli a „kosárcipőpiac” harmadik helyezettje, a Nike, mivel őt inkább a német Adidas és a Mercedes vonzza.

Azonban Sonny olyan okos érvekkel hatja meg Jordan édesanyját, Delorist (Viola Davis), és egy teljesen új cipőformatervezési ötlettel lepi meg a Jordan családot, akik másképp kezdenek tekinteni a Nike-ra.

A film végi telefonbeszélgetés Sonnyval rendkívül megragadó volt. Deloris Jordan akkoriban teljesen újraalkotta a szerződéseket, felismerte fia lehetőségeit, és új kritériumot állított fel. Jordan, akire soha senki nem tett volna fogadást, a sport történetének egyik legnagyobb alakjává vált, és ez a film úgy mutatja be ezt a nagyszerűséget, hogy bepillantást nyújt a kulisszák mögé, amelyek megváltoztatták a Nike és a sport világát is.

Ráadásul az atmoszféra – az 1984-es év lenyomata – olyan erőteljesen jelen van, hogy hozzájárul a bennünk rejlő emlékek és érzések felszínre töréséhez.

Bár az „AIR” nem a legunikálisabb vagy legextravagánsabb film, mégis egy rendkívül érdekes igaz történetet mesél el, amelyet a fantasztikus cselekményszál emel ki az átlagból.

Klasszikus érzést nyújt, ami bár kiszámítható, mégis minden pillanatát élvezhetjük, egészen a felejthetetlen csúcspontig, amelyhez könnyedén érkezünk, mintha nem is telt volna el két óra. Az „AIR” 2023-ban talán az első olyan film, amely közelít a tökéletességhez!

A bejegyzés trackback címe:

https://reviewer.blog.hu/api/trackback/id/tr3018455241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Friss topikok

Címkék


Elrejtés
süti beállítások módosítása