Sokan kérdezik, hogy mi köze van eznek a Fekete Párduc-hoz. A film teljesen különálló, mégis a Marvel sikeres, ám botrányos alkotásához képest egy vonatkozás van: a női testőrség és Prince-Bythewood filmjében látható elit különítmény között összefüggés mutatkozik.
A Woman King a Dahomey Királyság történelmi hátterében mutatja be a szűz női harcosokból álló Agojie elit csapatát, eltérően a fiktív környezetektől.
Az előzetes aggályokat az aktuálpolitikai és feminista áthallásokon keresztül dolgozza fel, de vajon hogyan kezelték ezt az alkotók?
Az elit csapat élén Nanisca (Viola Davis) áll, aki döntés elé kerül, hogy népe folytassa-e a rabszolga-kereskedelmet, vagy más utakat keres a stabilitás érdekében. A vezér képzi ki a leendő harcosokat, és Nawi (Thuso Mbedu) figyelmét is felkelti, aki kevésbé hajlandó a parancsokat betartani.
A kettejük generációs identitása a kiképzés során vetít fényt az Agojie-k életére és a velük járó társadalmi dilemmákra.
Prince-Bythewood filmje nem történelmi dokumentum, hanem inkább tanulságokat és aktuális témákat feldolgozó dráma, amely a régi korokat idézi meg.
Bár nem hirdet nyílt propagandát, néhány esetben radikálisabb feminista üzeneteket közvetít. Például Nawi, aki a „férfierőszak” elől menekül, vagy egy harcosnő párviadala az erőszakolójával. Ezek az esetek ugyan megfelelhetnek a korszaknak, de a karakterek modern értékrenddel rendelkeznek, ami néha furcsán hat.
A rabszolgatartás dilemmájának pénzügyi megközelítése pedig további problémákat vet fel, hiszen az erkölcsi aspektusok néha háttérbe szorulnak a karakterek azonosulása érdekében.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.