A Mario fivérek összefognak, hogy egy hajó alakú szigettel szeljék a tengereket, és visszacsatolják a távolabb sodródott szigeteket.
Nem állítom, hogy a Nintendo kifogyott volna a sorozataiból, amelyeket a Switch közönségének kedvéért újra előhúzhat, de kétségtelenül közel jár ahhoz, hogy teljesen átfésülje a raktárát. Az elmúlt hét évben számos régóta pihenő franchise kapott folytatást vagy legalább egy remaster formájában tért vissza. Ennek fényében különösen izgalmas lesz látni, milyen játékokat hoznak a Switch jövőre érkező utódjához.
Az első Mario & Luigi játék még 2003-ban jelent meg Game Boy Advance-re, majd DS-en és 3DS-en folytatódott, összesen hat részig. Az utolsó, a Bowser's Inside Story + Bowser Jr.'s Journey, 2018-ban látott napvilágot, ami a 2009-es rész remake-je volt. Bár sokáig úgy tűnt, hogy ezt a szériát már nem érdemes folytatni (még a legrosszabb Metacritic-átlag is 76, a többi rész pedig többnyire 81-90 közötti pontszámokat kapott), a Switch elképesztő sikere arra ösztönözte a Nintendót, hogy újabb kalandra indítsa a testvéreket.
Két Mario lakozik bennem
A korábbi részekhez hasonlóan itt is mindkét főszereplőt egyszerre irányítjuk. Közvetlenül Mariónak adunk utasításokat, Luigi pedig követi őt. Az ugrásokat és a kalapács használatát külön gombok vezérlik. Ha Luigi önálló ötlettel áll elő (fénylik az aurája), egy gombnyomással engedélyezhetjük, hogy valamilyen hasznos tevékenységbe kezdjen. Ez a koncepció akár a Brothers: A Tale of Two Sons irányításához is illeszkedhetett volna, ahol a két főhőst a kontroller analóg karjaival mozgatjuk, de a fejlesztők nem akartak ezen változtatni.
A sodródó szigeteken kalandozva könnyebb platformer fejtörőket oldunk meg, vagy körökre osztott harcokba bonyolódunk a szigeteken barangoló ellenfelekkel. A szigetek végén elérjük a dugókat, amelyekkel az adott területet hozzákapcsolhatjuk a hajónkon lévő fához. Útközben eldönthetjük, hogy megtámadjuk-e az ellenfeleket, így csökkentve az életerejüket a harc kezdetén, vagy elkerüljük őket.
A harcok során a testvérpár ugrásokkal támad, és ha pontosan időzítjük a gombnyomásokat, többszörös sebzési kombinációkat érhetünk el. A küzdelmek során nincs passzív szakasz: támadásoknál és védekezéseknél is aktívan részt kell vennünk. Gombák, mogyorók és egyéb tárgyak segítségével tölthetjük vissza életerőnket, vagy hajthatunk végre különleges támadásokat, illetve új felszerelésekkel erősíthetjük karaktereinket.
Kalandjaink során számos figurával találkozunk, akik többnyire barátságosak, de gyakran unalmas és lényegtelen dolgokról beszélnek. A mellékszereplők nem különösebben érdekesek, és a párbeszédeik sem fogják lekötni a figyelmünket. Bár átugorhatjuk a beszélgetéseket, sajnos nem elég gyorsan. Bíztam benne, hogy néhány óra játék után kevesebb lesz a fölösleges szöveg, és izgalmasabbá válnak a harcok vagy a kalandozás, de sajnos ez később sem változik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.